.
Почетна   |   е-пошта    |    Запослени    |    Презент 

   Производи:
   КИС (2009)
   Клинички инф. подсистем
   Подсистем за д. здравља
   Подсистем за рад сестара
   Подсистем за апотеке
Почетна > Производи
 

На овој страници приказани су производи које нудимо и имплементирамо а који већ функционишу у здравственим установама и што је јако битно расположиви су одмах. Производи представљају интегрална решења која покривају све процесе у здравственим установама, било да су у питању установе примарне, секундарне или терцијарне заштите. Наши системи су резултат 20 годишњег искуства и развијања у информатици у здравству. Наши системи се могу увести за минималним улагањима уколико постоји комуникациона и рачунарска опремљеност.

   

КИС (2009)

КИС информациони систем је резултат 20 годишњег искуства и развоја, најбоље праксе у многим здравственим установама у Србији. До 1999. године систем је радио у ДОС алатима и функционисао углавном на нивоу елементарног вођења евиденције, фактура, кадрова, апотеке а мало укључивао у рад медицинско особље. 1999. године се развија прва верзија система у савременим алатима и за Windows окружење и имплементира у Клиници за рехабилитацију "Др Мирослав Зотовић"у Београду. Од 1999. до данас систем је имплементиран у многим установама а тим од 30ак људи, састављен од здравствених радника и инжењера информатике, заједничким радом и анализом су константно развијали, унапређивали, побољшавали перформансе система и прилагођавали га специфичним потребама запослених у здравственим установама.

Постоје посебни подсистеми за терапије и рад сестара, као и за апотеку, лабораторију, дијагностику, операције, протетику, болничку кухињу, домове здравља, клинике итд. и сви су интегрисани у јединствени систем који представља КИС .

КИС треба да буде подршка реформи и развоју здравственог система, без обзира на то где је имплементиран и као такав подржава нове моделе организације.

КИС се ослања на примарну здравствену заштиту као основу за развој специјализованих информационих система посебних намена (Клинички ИС, Болнички ИС, Телемедицина, Складиштење података и СПО (Системи за Подршку Одлучивању) за стратешки менаџмент итд. )


КИС- Интегрални информациони систем здравства

КИС

  • Треба да представља централно место интеграције, смештања и прегледања свих типова информација које се јављају у здравственим установама,
  • Је ефикасан алат управљања целом установом на најбољи начин,
  • Успоставља позитивну комуникацију и кооперацију између удаљених локација и различитих типова установа здравствене заштите.

КИС покрива два основна сегмента рада установа:

  • 1.Сегмент медицине
    • Основна делатност установа здравствене заштите
    • Услуге, лекови, здравствене процедуре и процеси итд.
  • 2.Пословни сегмент
    • управљање и вођење установе, администрација, кадрови, обрачуни, плате, финансије, подршка одлучивању итд. су покривени системом

Систем подржава све формате података који могу настати у установи и везује их за пацијента било да су у питању: текст, слика, видео, 3Д слике, низ 3Д слика, DICOM...Сви подаци о пацијенту се налазе на једном месту у ДМД - Дигитализованом Медицинском Досијеу и веома их је лако претражити и прегледати.

Безбедност и заштита података

Безбедност и приватност података пацијента су једна од кључних ставки која је разматрана у систему и она је била предмет посебне студије. У оквиру безбедности развијани су следећи аспекти:

  • Идентификација и ауторизација корисника
  • Различити нивои приступа подацима у зависности од предефинисаних права (свако види само оне податке који су неопходни за његова рад(сестра, лекар...))
  • Сви подаци који се тичу пацијента су заштићени физички и софтверском заштитом система

Базе података које су интегрисане у систем - за ефикаснију контролу и лакши рад

  • База осигураника са ЈМБГ
  • База осигураника који плаћају допринос
  • База свих установа здравствене заштите (примарна секундарна нега, клинике, специјализоване установе, апотеке итд.)
  • База запослених у конкретној установи
  • База лекова и препарата
  • Табела стандардних услуга
  • МКБ 10 (Међународна Класификација Болести)
  • Табела ортопедских помагала

Заједнички део (база) свих медицинских подсистема

Постоји део система који се тиче општег дела рада установа и он је заједнички за све подсистеме медицинског сегмента: подсистем за домове здравља (намењен установама примарне здравствене заштите ), клинички информациони подсистем (намењен установама секундарне и терцијарне здравствене заштите), подсистем за рад сестара, подсистем за лабораторију, дијагностику и болничку апотеку и др. У зависности од специфичности рада установа ова заједничка основа надограђивана је различитим бројем разноврсних модула.

Општи део садржи следеће делове који су заједнички за све подсистеме:

Администрација пацијента

  • Здравствени картон
  • Евиденција посете пацијента
  • Партиципација
  • Епизоде лечења
  • Заказивање прегледа / пријема

Кадровска евиденција

  • Каталог стручних звања
  • Специјалности у оквиру установе
  • Евиденција медицинског особља
  • Припадност запослених организационим целинама (одељењима)

Организациона структура

  • Врсте организационих целина у установи
  • Каталог организационих целина у установи
  • Хијерархија организационих целина

Подешавање система-окружења у коме се ради

  • Дефинисање параметара радног процеса попут
  • Одељења, лекара, протокола, терапијске јединице, сета услуга које се најчешће користе итд.

Формирање фактуре према РЗЗО

  • Израда и преглед фактуре за период

Каталози и шифарници

  • МКБ 10 класификација болести
  • Каталог услуга РЗЗО
  • Каталог интерних услуга
  • Каталог општина
  • Каталог предузећа
  • Каталог занимања, итд

Клинички информациони подсистем


Клинички информациони подсистем је апликација којa је намењена свим установама секундарне, Болнице општег типа (хирургија, интерна, гинекологија и акушерство, педијатрија), и терцијарне здравствене заштите а то су: Специјалне болнице, Клинике, Институти, Клинички центри, Клиничко болнички центри. Систем подржава њихов рад у свим деловима.

1999. године се развија прва верзија система у савременим алатима и за Windows окружење и имплементира у Клиници за рехабилитацију "Др Мирослав Зотовић"у Београду. Од 1999. до данас систем је имплементиран у многим установама а тим од 30ак људи, састављен од здравствених радника и инжењера информатике, заједничким радом и анализом константно су развијали, унапређивали, побољшавали перформансе система и прилагођавали га специфичним потребама запослених у здравственим установама.

Што се тиче структуре клиничког информационог подсистема поред дела који је заједнички за све установе он обухвата још и модуле за:

Преглед пацијента

  • Анамнеза, налаз и мишљење лекара
  • Унос дијагнозе
  • Налози за лабораторијске претраге
  • Налози за дијагностичке претраге
  • Упут у другу установу ради накнадних претрага
  • Прописивање медикаментозне терапије
  • Прописивање друге терапије (електро, физио, хемо, психијатријске..)
  • Преглед резултата лаб/диј претрага кроз систем
  • Формирање налаза лекара специјалисте
  • Евидентирање пружених услуга

Стационарно лечење

  • Пријем пацијента и формирање историје болести
  • Прописивање неге
  • Прописивање дијете
  • Прописивање терапије лековима
  • Прописивање остале терапије
  • Евиденција декурзуса (контролних прегледа пацијента у стационару)

Терапије

  • Евиденција посете терапијским јединицама
  • Разрада планова терапије добијених од лекара
  • Планирање терапије
  • Евидентирање пружених терапијских услуга
  • Евалуација терапије

Mодул за операције

  • планирање и заказивање операција по операционим салама
  • евиденција потрошног материјала и имплантаната за операције
  • протокол операција
  • израда операционог плана
  • израда операционих листа
  • Евидентирање оперативних тимова
  • евиденција утрошеног материјала и имплантаната по операцијама
  • евиденција оперативних дијагноза и услуга

Модул за протетику

  • Прописивање помагала
  • Протокол посета ради помагала
  • Евиденција захтева за помагалима
  • Израда упитника за помагало
  • Евиденција материјала/робе /производа у магацину помагала
  • Формирање документације за издато помагало
  • Могућност обрачуна цене помагала
  • Статистика издатих помагала по различитим критеријумима

Модул за болничку кухињу и дијете

  • Каталог намирница са нутритивним и енергетским вредностима
  • Прописивање дијете од стране лекара
  • Дефинисање дијета, јела и рецептура за јела
  • Могућност дефинисања кала-отпада намирница у рецептури
  • Евидентирање захтева за дијетама са одељења
  • Контрола расположивости намирница у магацину
  • Формирање збирног требовања намирница за магацин
  • Преузимање свих захтева од стране болничке кухиње
  • Евидентирање пријема/издавања намирница са роковима трајања
  • Могућност обрачуна цене оброка

Лабораторија, дијагностика

  • Евиденција посете
  • Евиденција резултата претраге у систему
  • Евидентирање пружених услуга
  • Аквизиција података са лабораторијских и дијагностичких уређаја

Апотека

Подсистем за домове здравља


Информациони подсистем за примарну здравствену заштиту је апликација којa је намењена свим установама примарне здравствене заштите тј. домовима здравља и подржава њихов рад у свим деловима: oпштa медицина, дечја стоматолигија, педијатрија, гинекологија, хитна помоћ, санитетски превоз.

Систем чини јединствену функционалну целину потребну да се комплетно замени стари начин вођења картона пацијента. Систем омогућава лекару брз, једноставан и функционалан рад, као и праћење пацијента у сваком сегменту процеса дијагностике и лечења, без обзира на број служби у оквиру установе које је пацијент посетио. Сви општи подаци о пацијенту и историја претходних посета су у сваком тренутку брзо и лако доступни.

Oвај систем наклоњене су кориснику што се пре свега огледа у једноставном уносу, приступу и прегледу података с циљем да се поспеши свеукупни квалитет савременог начина рада у здравственој установи. Предност коришћења информационог система за примарну заштиту посебно долази до изражаја при креирању здравствено-статистичких извештаја и евиденција које више инстанце захтевају од установа примарне здравствене заштите. Извештаји се из базе раније унетих података брзо и лако генеришу те прослеђују на виши ниво.

Што се тиче структуре подсистема за примарну здравствену заштиту поред дела који је заједнички за све установе он обухвата још и:

Преглед пацијента

  • Анамнеза, налаз и мишљење лекара
  • Унос дијагнозе
  • Налози за лабораторијске претраге
  • Налози за дијагностичке претраге
  • Упут лекару специјалисти
  • Упут у другу установу
  • Прописивање медикаментозне терапије
  • Прописивање интервенције у превијалишту
  • Потврда о боловању
  • Преглед резултата лаб/диј претрага кроз систем
  • Евидентирање пружених услуга

Лабораторија, дијагностика

  • Евиденција посете
  • Евиденција резултата претраге у систему
  • Евидентирање пружених услуга
  • Аквизиција података са лабораторијских и дијагностичких уређаја

Апотека

Подсистем за рад сестара


Подсистем за рад сестара је развијен у сусрет новим стандардима који се уводе у здравству а тичу се процедура рада сестара. Нови стандарди подразумевају тачно прописане активности које сестра треба да обави у зависности од тегоба и стања пацијента, сестринске неге, сестринске терапије итд.

Поред дела који је заједнички свим подсистемима он обухвата још и делове за:

  1. ПЛАНИРАЊЕ НЕГЕ
    • Оцена угрожености по Waterlow скали
      • Конституција
      • Континенција
      • Тип коже
      • Покретљивост
      • Пол и старост
      • Исхрана
      • Додатна угроженост
      • Неуролошке сметње
      • Операције, повреде
      • Лекови
    • Заказивање дијагностичких и терапеутских процедура и других интервенција
    • Утврђивање потреба
    • Сестринска дијагноза
    • Циљеви неге

  2. СПРОВОЂЕЊЕ ЗДРАВСТВЕНЕ НЕГЕ
    • Евиденција виталних функција и других показатеља здравља
    • Евиденција узетог биолошког материјала
    • Евиденција дате медикаментозне терапије
    • Евиденција дијета
    • Евиденција неге

  3. ИЗВЕШТАВАЊЕ О РЕАЛИЗАЦИЈИ НЕГЕ И АНАЛИЗА
    • Листа услуга по сестрама и пацијентима
    • Листа неге по сестрама, пацијентима и одељењима
    • Листа дате медикаментозне терапије по пацијентима и одељењима
    • Приказ стања декубита код пацијенат на одељењу
    • Листа пацијената на одељењу по сестринским дијагнозама


Подсистем за апотеке


Подсистем за апотеке је апликација која подржава рад болничке или клиничке апотеке. Увођењем овог система омогућава се праћење утрошака лекова и смањује могућност манипулације и злоупотребе лекова. Сви подаци се могу пратити и упоређивати, тако да се може увидети свака нелогичност и одмах проверити.

Модул за апотеку садржи

  • Дефинисање докумената промета
  • Дефинисање група артикала чији се промет врши у апотеци
  • Могућност вођења лекова по ЈКЛ или АТЦ класификацији
  • Шифарник лекова, потрошног и санитетског материјала
  • Евидентирање лекова на позитивној листи
  • Каталог добављача и произвођача лекова
  • Књижење докумената промета
  • Историјат цена лекова
  • Евидентирање примљених и издатих лекова са роковима трајања
  • Листе утрошка лекова и материјала по групама
  • Листа промета лекова, картица појединих артикала
  • Утрошак по одељењима за период материјално финансијски



Права  Приватност података  |   Мапа странице